Uit onderzoek onder (transfer)verpleegkundigen, verzorgenden en andere betrokkenen bij de verpleegkundige zorg, blijkt dat maar liefst 70% knelpunten ervaart bij de verpleegkundige ******.
Loopt de verpleegkundige ****** bij jouw zorgorganisatie als een geoliede machine? Vergelijk in deze infographic in een paar minuten jouw ervaringen met de ervaringen van meer dan 800 collega-verpleegkundigen die aan het onderzoek van **** en **** meededen.
Stelling "De verpleegkundige ****** bevat alle informatie die ik nodig heb."
5,6% van de ondervraagden gaf hetzelfde antwoord.
Uitgewerkt op papier, vervolgens meegegeven met de patiënt.
Uitgewerkt op papier, vervolgens verstuurd via fax.
Via een digitaal formulier, verstuurd via (beveiligde) e-mail.
Digitaal ingevuld in een transfersysteem (zoals POINT).
Uit het elektronisch dossier gegenereerd en rechtstreeks verstuurd naar het elektronisch dossier van de ontvangende zorginstelling.
In het elektronisch dossier gemaakt, geprint en meegegeven met de patiënt of verstuurd via fax.
Op een andere manier.
Stelling "De informatie uit de ****** is eenduidig (voor één uitleg vatbaar)."
van de ondervraagden gaf hetzelfde antwoord.
Op papier, vervolgens wordt de informatie overgeschreven in het dossier.
Op papier, vervolgens wordt de informatie overgetypt in het elektronisch dossier.
Digitaal, vervolgens wordt de informatie uitgeprint en overgeschreven in het dossier.
Digitaal, vervolgens wordt de informatie uitgeprint en overgetypt in het elektronisch dossier.
Digitaal, vervolgens wordt het formulier digitaal als bijlage toegevoegd aan elektronisch dossier.
Digitaal, vervolgens wordt de informatie geïmporteerd in het elektronisch dossier.
Stelling "De ****** ontvang ik binnen 8 uur na aankomst van de patiënt."
(meerdere antwoorden mogelijk)
Stelling "De patiënt wordt betrokken bij het tot stand komen van de verpleegkundige ******."
Academisch ziekenhuis
Algemeen ziekenhuis
Thuiszorgorganisatie
Verpleeghuis
Overig, zoals GGZ-instelling/hospice
Verzorgingshuis/ zorgcentrum
van de respondenten werkt ook in .
Klik de betreffende zorgorganisaties aan.(meerdere antwoorden mogelijk)
72.4 van de respondenten draagt de verpleegkundige ****** over aan een algemeen ziekenhuis.
66.9 van de respondenten draagt de verpleegkundige ****** over aan een verzorgingshuis/zorgcentrum.
73 van de respondenten draagt de verpleegkundige ****** over aan een thuiszorgorganisatie.
74.6 van de respondenten draagt de verpleegkundige ****** over aan een verpleeghuis.
52 van de respondenten draagt de verpleegkundige ****** over aan een academisch ziekenhuis.
9.4 van de respondenten draagt de verpleegkundige ****** over aan een overige instelling, zoals GGZ-instelling/hospice.
Stelling "De patiënt of zijn/haar vertegenwoordiger heeft inzage in de verpleegkundige ****** alvorens deze wordt verstuurd."
Voor het verbeteren van de verpleegkundige ****** heeft de **** samen met **** en **** een beroepsstandaard ontwikkeld, genaamd de e******. Dit is een gegevensset waarin is vastgesteld welke gegevens moeten worden overgedragen tijdens de verpleegkundige ****** in de keten. Deze is uitgewerkt in een gebruiksvriendelijk technisch bericht, dat ook in een elektronisch dossier kan worden gebruikt.
Je koos dit antwoord:
Implementatiesessie e****** in de care op dinsdag 23 september, locatie **** te ****.
Download hier het volledige rapport met daarin de resultaten van het onderzoek.
Wil je meer weten over e******? Bekijk dan onze website of neem contact op met **** via ****