Om patiënten in acute situaties met zo min mogelijk vertraging naar het juiste ziekenhuis te vervoeren, is informatie over de beschikbare capaciteit van Spoedeisende Hulp (SEH), eerste harthulp, shockroom, CT-trombolyse of OK essentieel.
Deze infographic toont hoe zorgverleners in de acute zorg met de webapplicatie 'Acuut *********' in één oogopslag zien in welk ziekenhuis een patiënt terecht kan.
De meldkamers van 3 van de 11 traumaregio's maken gebruik van het Acuut *********.
Stand van zaken 01-2015De meldkamers van 3 van de 11 traumaregio's maken gebruik van het Acuut *********.
Stand van zaken 01-201525 van de ongeveer 90 ziekenhuizen maken gebruik van het Acuut *********.
Stand van zaken 01-2015
Neem voor meer informatie contact op met ******.
****@****.nl | ********
Mevrouw de Wit heeft plots last van ernstige hoofdpijn, duizeligheid en evenwichtsstoornissen.
Ze zakt in elkaar en valt op de grond.
Een omstander belt meteen het alarmnummer 112.
Meldkamercentralist Joop vraagt wat er aan de hand is en beoordeelt snel de situatie. Hij vermoedt dat het om een beroerte gaat en besluit dat een ambulance nodig is.
Joop stuurt een ambulance naar mevrouw de Wit.
Eenmaal gearriveerd laat ambulanceverpleegkundige Tim aan Joop weten dat het inderdaad om een beroerte gaat.
Meldkamercentralist Joop belt een ziekenhuis of mevrouw de Wit daar terecht kan. Het ziekenhuis zegt dat er een opnamestop is. Joop belt net zo lang totdat hij een ziekenhuis vindt waar mevrouw de Wit heen kan.
De ambulance wacht nog op een bericht van Joop naar welk ziekenhuis mevrouw de Wit moet worden gebracht.
De ambulance brengt mevrouw de Wit naar het juiste ziekenhuis waar ze direct wordt behandeld.
Floor, capaciteitsmanager van het ziekenhuis, geeft in webapplicatie Acuut ********* aan of er een opnamestop in haar ziekenhuis is.
Joop ziet in dezelfde webapplicatie in één oogopslag in welk ziekenhuis mevrouw de Wit terecht kan. Hij belt meteen dat ziekenhuis en stuurt direct de ambulance ernaar toe.